Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

A to ciekawe

Data opublikowania: 2019-09-18

Region Puszczy Białowieskiej z wyróżnieniem Polskiej Marki Turystycznej

O walorach turystycznych Powiatu Hajnowskiego można pisać opasłe księgi – o żubrze, o BPN,  o szlakach turystycznych, o tradycji, o kulturze, o języku, o bazie noclegowej, o Siemianówce i rzece Narew, o wioskach tematycznych  – gdybyśmy mieli wymienić wszystkie atrakcje regionu, po jakimś 15stym  „o” ze świecą szukać Czytelnika, który nie zwątpiłby i nie wyłączył tego tekstu: choć nie dotrwałby nawet do 20% wszystkich ciekawostek, jakie skrywa najstarszy las w Europie. Puszcza Białowieska zdobywa fanów na całym świecie – w końcu malowniczym krajobrazom, pięknej kulturze i oczywiście żubrowi – ciężko się oprzeć :) Region cieszy się dużą popularnością wśród turystów – dla przykładu tylko w okresie I-IV obiekty Białowieskiego Parku Narodowego odwiedziło blisko 9000 tys. turystów, a statystyka nie uwzględnia końca sezonu.  Malownicza Puszcza Białowieska przyciąga turystów z każdego zakątka globu, staje się ważnym ośrodkiem turystycznym na mapie Polski. Status regionu podkreśla nominacja do Polskiej Marki Turystycznej. Puszcza Białowieska znalazła się w gronie sześciu kandydatów pretendującym do tytułu (obok Jury Krakowsko-Częstochowskiej, Mazur Zachodnich, Szlaku wokół Tatr, Zamościa i Ziemi Świętego Krzyża).

W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyło się wręczenie tytułów w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Najlepsi zarządcy marek turystycznych, którzy zgłosili się do udziału w projekcie, otrzymali tytuł: „Polska Marka Turystyczna” (uczestnik spełniający wytyczne w zakresie dobrych praktyk zarządzania i promocji marką turystyczną. Tytułem mogą się już poszczycić: Marka Beskidy, Kraina Lessowych Wąwozów, Lublin, Śląsk Cieszyński i Toruń ) oraz „Polska Marka Turystyczna – kandydat” (uczestnik, który pretenduje do tytułu „Polskiej Marki Turystycznej”). Wyróżnienie z rąk Witolda Bańki - Ministra Sportu i Turystyki, Anny Krupki- Sekretarz Stanu w Resorcie Sportu i Turystyki oraz Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka odebrali Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko i Prezes Lokalnej Organizacji Turystycznej Region Puszczy Białowieskiej Marta Grzelak. Za nami I rozstrzygnięcie naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne”. Już sama nominacja do tego grona to miłe zaskoczenie – jadąc na uroczystość nie wiedzieliśmy czy otrzymamy nagrodę, o wyróżnieniu dowiedzieliśmy się dopiero na miejscu. Sukces jest tym większy, bo otrzymaliśmy wyróżnienie spośród 117 zgłoszeń. To sygnał, że my mieszkańcy potrafiliśmy i potrafimy wykorzystać potencjał walorów regionu, którymi są bliskie sąsiedztwo Puszczy Białowieskiej a także dobra kultury. Przed nami nadal wiele pracy – jestem przekonany, że otrzymane wsparcie w postaci udziału w szkoleniach, doradztwo eksperckie czy organizacje wizyt studyjnych, będziemy umieli na tyle skutecznie wykorzystać, by w następnym roku powalczyć o Tytuł Polskiej Marki – mówi Starosta Hajnowski Andrzej Skiepko.

Do udziału w Projekcie  „Polskie Marki Turystyczne” nasz region zgłosił LOT Region Puszczy Białowieskiej. Stowarzyszenie aktywnie działa w temacie promocji turystyki regionu, jest inicjatorem opracowania Strategii Marki Puszcza Białowieska: W oparciu o ten dokument, chcielibyśmy we współpracy z różnymi partnerami budować i promować Markę Puszcza Białowieska. Tylko wspólne zaangażowanie lokalnych samorządów oraz branży turystycznej w spójne działania w zakresie promocji mogą przynieść oczekiwane efekty w rozwoju turystyki w regionie Puszczy Białowieskiej – mówi Starosta Andrzej Skiepko.

Projekt „Polskie Marki Turystyczne” został opracowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i zakłada stworzenie pakietów produktów turystycznych, tworzących jedną, spójną całość promowaną jako marka turystyczna. Został on także wpisany do Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju.

Więcej na stronie internetowej: https://www.polskiemarkiturystyczne.gov.pl/

Katarzyna Miszczuk

 

Pozostałe A to ciekawe
2018-05-14

W maju jak w raju – Maj w Puszczy Białowieskiej

Ciepło, coraz cieplej!
Czytaj więcej
2018-05-11

Puszczański kwietnik – kwiaty maja

Puszcza Białowieska kwitnie – cała w pąsach (dosłownie).
Czytaj więcej
2021-06-04

Questy w zaktualizowanej aplikacji

Chcesz poznać sekrety i sekreciki regionu a jednocześnie fajnie spędzić czas? Zapraszamy na poszukiwanie skarbów ukrytych gdzieś na questowych trasach.
Czytaj więcej
2021-03-31

Fundusze norweskie na wzmocnienie organizacji pozarządowych w małych miejscowościach.

Złóż wniosek, zrealizuj projekt, skorzystaj także z dodatkowych pieniędzy na rozwój swojej organizacji
Czytaj więcej
2021-03-09

Konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich – „Bitwy Regionów"
Czytaj więcej
2021-02-10

100lecie BPN

Rocznica odnosi się do powstania w 1921 r. na terenie Puszczy Białowieskiej pięciu rezerwatów, z których dwa stały się zalążkiem dzisiejszego Białowieskiego Parku Narodowego (BPN). Jubileuszowe obchody będą trwały przez cały rok, a ich charakter zależy od sytuacji pandemicznej. - Białowieski Park Narodowy to olbrzymia bioróż
Czytaj więcej
2020-12-30

99 lat BPN

W 2019 r. świętowaliśmy 40-lecie wpisana BPN na listę UNESCO, w 2020 – 99 urodziny!
Czytaj więcej
2020-12-23

Tradycja kołem się toczy – o bożonarodzeniowych obrzędach

Co wspólnego mają Słowianie z Bożym Narodzeniem? Ano mają! :)
Czytaj więcej
Zobacz więcej
najczęściej czytane