Biznes
Data opublikowania: 2018-11-28
Rejestracja firmy przez telefon
Zakładanie firmy przez telefon – jak to zrobić?
Jak skorzystać z telefonicznej rejestracji?
- Zadzwoń pod numer 801 055 088 lub 22 765 67 32 i połącz się z konsultantem. Infolinia dostępna jest w dni powszednie od 8:00 do 16:00. Koszt połączenia jest uzależniony od taryfy Twojego operatora
- Podaj wszystkie dane niezbędne do wypełnienia wniosku rejestracyjnego. Konsultant wprowadzi dane do systemu Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jeśli masz pytania dotyczące zasad rejestracji firmy, konsultant pomoże ci wyjaśnić wszystkie wątpliwości
- Po zakończeniu rozmowy z konsultantem, otrzymasz SMS z numerem twojego wniosku. Zachowaj ten numer
- Udaj się do dowolnego urzędu gminy i podaj numer wniosku, który otrzymałeś w SMS-ie. Urzędnik odszuka, wydrukuje twój wniosek i przedłoży do podpisu. Pamiętaj, żeby zabrać ze sobą dowód tożsamości
Uwaga! Możesz także zarejestrować się w serwisie CEIDG i po wypełnieniu wniosku przez telefon podpisać go elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędzie. Jak to zrobić? Po rozmowie z konsultantem otrzymasz na swoją skrzynkę mailową wypełniony i gotowy do podpisu wniosek w pliku w formacie xml. Z wykorzystaniem profilu zaufanego, bankowości internetowej lub podpisu elektronicznego możesz zalogować się do systemu CEIDG, zaimportować wniosek i podpisać elektronicznie. Możesz także zaimportować otrzymany plik xml wniosku bez logowania w CEIDG i dokonać w nim zmian.
Jeśli chcesz zaimportować swój wniosek do serwisu CEIDG, na stronie rejestracji firmy w sekcji „Wstępne przygotowanie danych" zaznaczasz punkt „Na podstawie pliku". Następnie klikasz „Wybierz plik", odszukujesz i zaznaczasz właściwy plik wniosku np. na swoim komputerze. Plik zostanie zaimportowany.
Jeśli chcesz, żeby telefoniczna rejestracja twojej działalności przebiegła sprawnie, przed połączeniem z konsultantem przygotuj informacje dotyczące firmy, takie jak m.in.: forma opodatkowania, przedmiot działalności (kod PKD), nazwa firmy.
Zalety telefonicznej rejestracji firmy
Jakie są zalety korzystania z telefonicznej rejestracji firmy?
- nie musisz samodzielnie wypełniać papierowego wniosku – zrobi to za ciebie konsultant
- nie musisz posiadać dostępu do internetu ani rejestrować się w serwisie CEIDG, żeby założyć firmę „na odległość"
- jeśli masz wątpliwości, w każdym momencie możesz przerwać telefoniczne wypełnianie wniosku i skontaktować się ponownie w dogodnym dla ciebie terminie z konsultantem i dokończyć proces rejestracji.
- w całym procesie wypełniania wniosku towarzyszy ci konsultant, który od razu wyjaśni wszystkie twoje wątpliwości dotyczące zakładania firmy
- firma będzie zarejestrowana dopiero po podpisaniu przez Ciebie wniosku np. w urzędzie gminy. Możesz to zrobić w dowolnym momencie, a do tego czasu informacje w twoim wniosku możesz skorygować przez telefon lub w serwisie CEIDG
- z wykorzystaniem profilu zaufanego, bankowości internetowej lub podpisu elektronicznego, przygotowany przez telefon wniosek możesz zaimportować do CEIDG i podpisać elektronicznie, bez konieczności wizyty w urzędzie
za: biznes.gov.pl