Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Oświata

Data opublikowania: 2020-01-13

Erasmus+ w I LO w Hajnówce - relacja z wyjazdu

Międzynarodowy program wymiany uczniów !!!

Erasmus+ to program skierowany do uczniów i nauczycieli dofinasowany ze środków Unii Europejskiej. W latach 2019-2021 będziemy realizować projekt pt. „Równowaga między ekologią i ekonomią”, współpracując ze szkołami z Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Danii i Rumunii. Tematyka spotkań dotyczy ochrony środowiska, klimatu oraz zrównoważonego rozwoju. Koordynatorem projektu jest Pani Katarzyna Wappa. Wyjazdy za granicę dla uczniów są bezpłatne i obejmują: zakwaterowanie, transport, wyżywienie, ubezpieczenie, wycieczki, bilety i opiekę osób dorosłych. W projekcie może wziąć udział każdy uczeń naszego liceum, który jest zainteresowany tą tematyką i chce pomóc przy realizacji zadań.

Pierwsze spotkanie robocze odbyło się w dniach 2- 7 grudnia 2019r. w Ede w Holandii.

Oto wspomnienia Michaliny, Natalii, Magdy i Patrycji z pobytu w Holandii:

„Bardzo podobał mi się Amsterdam i zakupy tam. Jazda rowerem okazała się nieco męcząca. Zdziwił mnie też sposób jedzenia czyli obiad w porze kolacji. Trudno mi było się przestawić. Cieszę się, bo udało mi się nawiązać trochę nowych znajomości i zdobyć nową motywację do nauki angielskiego.”

Patrycja

„Na wyjeździe najbardziej podobała mi się wycieczka do Amsterdamu – wizyta w muzeum i zwiedzanie miasta. Oprócz tego ten wyjazd był dobrą szansą na spróbowanie swoich sił w rozmowie po angielsku.”

Magda

„Na początku grudnia ja, trzy moje koleżanki, pani Kasia i pani Justyna pojechałyśmy do Holandii z projektu Erasmus+. Każda z nas, oprócz nauczycielek, mieszkała u czterech różnych rodzin. Do szkoły codziennie dojeżdżałyśmy rowerami bez względu na pogodę. W trakcie pracy nad głównym tematem projektu znalazłyśmy czas na poznanie nowych ludzi z innych krajów. Nie zabrakło też ciekawych wycieczek. Najlepiej będę wspominać wyjazd do Amsterdamu. Byłyśmy w Rijksmuseum i Vondelpark, a potem miałyśmy czas wolny na zwiedzanie i zakup pamiątek.

Przez cały ten tydzień zobaczyłam jak wygląda życie w Holandii, poznałam kulturę tego kraju i spróbowałam potraw.”

Michalina

„Mieszkałam u rodziny holenderskiej, gdzie mogłam poznać ich codziennie życie, skosztować potraw i miło spędzić czas z nowymi znajomymi. Pomimo chłodu codziennie rano jeździłyśmy rowerami do szkoły gdzie odbywały się zajęcia, na których mogłyśmy pracować w grupie i zawierać nowe znajomości z osobami z różnych państw. Nie zabrakło również wycieczek. Najfajniejszy był wyjazd do Amsterdamu. Pojechaliśmy tam całą grupą pociągiem. W Rijksmuseum oglądałyśmy obrazy słynnych malarzy np. Rembrandta czy Vermeera. W czasie wolnym spacerowałyśmy po wielkim mieście, oglądałyśmy zabytki i robiłyśmy zdjęcia pięknym uliczkom.

Wyjazd bardzo mi się podobał. Dzięki niemu mogłam zwiedzić ciekawe miejsca, poznać tamtejsze zwyczaje oraz miłych i sympatycznych ludzi.”

Natalia

Justyna Wasyluk – nauczyciel języka angielskiego

Zobacz również:

Erasmus+ w I LO w Hajnówce (aby wejść klioknij w link)

Pozostałe Oświata
2021-02-26

II LO z DNJB w Hajnówce utytułowane

#BiałorusRekrutuje! To już w zasadzie tradycja – hajnowski Białorus po raz kolejny znalazł się w gronie najlepszych szkół średnich w Polsce zdobywając dwa tytuły.
2021-04-26

Rozwój szkolnictwa zawodowego w Powiecie Hajnowskim

#TechikumRekrutuje! Zespół Szkół Zawodowych w Hajnówce pozyskał środki na realizację kolejnego projektu rozwijającego zawodowe kompetencje i umiejętności uczniów.
2021-05-25

Klasa mundurowa w Polaku -nowość w regionie!

#PolakRekrutuje!
2021-05-12

Najlepsza decyzja- jaka? Przyjść do "Polaka"!

#PolakRekrutuje na nowy kierunek!
2021-04-12

Rekrutacja do szkół 2021/2022

Zobacz informator, który przygotowaliśmy!
2021-03-31

Nowy projekt w Zespole Szkół Zawodowych

Projekt „Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Zawodowych w Hajnówce poprzez realizację kompleksowego programu rozwojowego szkoły - II edycja"
2021-03-10

Pierwszy krok ku nowej ofercie kształcenia

Rada Powiatu Hajnowskiego podjęła uchwałę w sprawie wystąpienia z wnioskiem o utworzenie oddziału o wojskowym profilu kształcenia.
2021-03-02

ZSZ w Hajnówce z akredytacją Programu Erasmus+

Młodzież z Powiatu Hajnowskiego ucząca się na kierunkach technicznych nadal będzie miała możliwość uczestniczenia w praktykach za granicą