Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Zdrowie

Data opublikowania: 2018-11-30

Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta

Od 13 listopada ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.

Pod jednym numerem telefonu można teraz uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak i ochrony ich praw.  Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze pacjentów. Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian – nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

za: NFZ

Pozostałe Zdrowie
2019-04-05

Mammobus w powiecie hajnowskim

Terminy przyjazdu w maju i czerwcu
Czytaj więcej
2018-04-17

Zdrowo i aktywnie: „Chemiczne” nowalijki – jak usunąć chemię z warzyw?

Pierwsze smaki wiosny już kuszą ze sklepowych ogródków w marketach oraz straganów na bazarku.
Czytaj więcej
2019-05-13

Informator Ochrony Zdrowia Psychicznego w Powiecie Hajnowskim

Do pobrania
Czytaj więcej
2019-05-10

Hajnowski szpital przyjazny dziecku

Po raz kolejny hajnowski szpital pozytywnie przeszedł reocenę tytułu Szpital Przyjazny Dziecku. Na całym świecie otrzymują go szpitale i oddziały położnicze, które w odpowiedni sposób propagują karmienie piersią. Inicjatywa ta powstała głównie dzięki Światowej Organizacji Zdrowia WHO. W Polsce tytuł „Szpitala przyjaznego
Czytaj więcej
2019-04-30

Konferencja z Eurydykami - "Rak jajnika - jak z nim żyć"

Już 8 maja br. w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym w Białymstoku odbędzie się konferencja organizowana przez działające przy Uniwersyteckim Centrum Onkologii Stowarzyszenie Eurydyki.
Czytaj więcej
2019-04-11

Prezentacja 12 zasad w walce o dłuższe życie z cukrzycą

Prezentacja dokumentu odbyła się 9 kwietnia br. w Starostwie Powiatowym w Hajnówce
Czytaj więcej
2019-04-08

Hajnowski szpital otrzymał kolejne fundusze

Hajnowski SP ZOZ ciągle intensywnie się rozwija, aktywnie pozyskując fundusze unijne. Do mapy projektów, aktualnie realizowanych przez szpital dołączył kolejny
Czytaj więcej
2019-04-02

Jak przetrwać przesilenie wiosenne? Znamy trzy sprawdzone sposoby

Kiepskie samopoczucie, wahania nastrojów, osłabienie – to typowe objawy przesilenia wiosennego
Czytaj więcej
Zobacz więcej
najczęściej czytane

Hajnowski Szpital się zmienia dzięki funduszom unijnym

Data dodania 2019-05-19

Faktycznie „cukier krzepi?” O cukrze (i nie tylko) – wywiad z dr Małgorzatą Pietrzak - Zakrzewską

Data dodania 2019-05-19

Zmiana godzin pracy apteki

Data dodania 2019-05-19

Światowy Dzień bez Tytoniu – 31 maja

Data dodania 2019-05-19

Mniej obowiązków dla pacjentów gdy płatnik ma profil na PUE ZUS

Data dodania 2019-05-19