Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Zdrowie

Data opublikowania: 2018-11-30

Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta

Od 13 listopada ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.

Pod jednym numerem telefonu można teraz uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak i ochrony ich praw.  Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze pacjentów. Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian – nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

za: NFZ

Pozostałe Zdrowie
2019-01-24

E-zdrowie w hajnowskim szpitalu

Od roku pacjenci hajnowskiego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej mają możliwość elektronicznej rejestracji do poradni.
Czytaj więcej
2019-02-05

ZAPROSZENIE na szkolenie dotyczące profilaktyki raka piersi - 26 luty 2019r.

Zaprasza Białostockie Centrum Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie
Czytaj więcej
2019-01-04

Mammobus w powiecie hajnowskim w 2019 roku

Najbliższe terminy w marcu!
Czytaj więcej
2019-02-21

Odra i grypa - zaszczep się!

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Hajnówce w związku z faktem wzrostu liczby przypadków odry i grypy w Polsce zachęca do zaszczepienia się przeciw tym chorobom.
Czytaj więcej
2019-02-13

Ulga rehabilitacyjna w rozliczeniu rocznym PIT w 2019 r.

Podatnik będący osobą niepełnosprawną i posiadający orzeczenie o niepełnosprawności może w zeznaniu rocznym PIT odliczyć od dochodu (przychodu) niektóre wydatki
Czytaj więcej
2019-02-08

Apel o pomoc

Mieszkanka powiatu hajnowskiego walczy z nowotworem  - pomóc Dorocie Nowickiej można dokonując wpłaty na konto: Fundacja Pomocy Dzieciom i Osobom Chorym „Kawałek Nieba” Santander Bank : 31 1090 2835 0000 0001 2173 1374 Przekaż 1%  Dorocie Nowickiej na pomoc w walce z nowotworem Należy w formularzu PIT wpisać KRS 000
Czytaj więcej
2019-02-07

Spotkanie z logopedą

Zaprasza Klub Młodych Mam
Czytaj więcej
2019-01-28

Kolejny sprzęt WOŚP trafił do naszego szpitala

Sprzęt medyczny do Fundacji szpital otrzymuje od ponad 20 lat i zawsze spełnia on najwyższe współczesne standardy
Czytaj więcej
Zobacz więcej
najczęściej czytane

Hajnowski Szpital się zmienia dzięki funduszom unijnym

Data dodania 2019-02-24

Faktycznie „cukier krzepi?” O cukrze (i nie tylko) – wywiad z dr Małgorzatą Pietrzak - Zakrzewską

Data dodania 2019-02-24

Zmiana godzin pracy apteki

Data dodania 2019-02-24

Światowy Dzień bez Tytoniu – 31 maja

Data dodania 2019-02-24

Mniej obowiązków dla pacjentów gdy płatnik ma profil na PUE ZUS

Data dodania 2019-02-24