Kontynuuj Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".

Zdrowie

Data opublikowania: 2018-11-30

Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta

Od 13 listopada ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.

Pod jednym numerem telefonu można teraz uzyskać informacje dotyczące zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów, jak i ochrony ich praw.  Telefoniczna Informacja Pacjenta jest obsługiwana przez kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

800 190 590 to dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta. Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpił kilkanaście numerów funkcjonujących do tej pory w oddziałach wojewódzkich funduszu. Gwarantuje on uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590 można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów, rozmowy są nagrywane. Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej obsłudze pacjentów. Tylko w 2017 infolinie NFZ obsługiwały ok. 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tys. Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje.

To pierwszy etap wprowadzanych zmian – nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

za: NFZ

Pozostałe Zdrowie
2018-11-09

Faktycznie „cukier krzepi?” O cukrze (i nie tylko) – wywiad z dr Małgorzatą Pietrzak - Zakrzewską

O mitach, które narosły wokół cukru, rozmawiamy z diabetologiem dr Małgorzatą Pietrzak – Zakrzewską.
Czytaj więcej
2018-12-18

Komunikat dotyczący Programu wyrównywania różnic między regionami III – w 2019 roku

19 listopada 2018 r. Zarząd Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uchwałą nr 76/2017  zatwierdził procedury realizacji oraz wyznaczył termin naboru wniosków w 2019 roku w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III”. W związku z powyższym samorząd powiatu hajnowskiego
Czytaj więcej
2018-12-06

Jakie wody należy wybierać?

Ciało człowieka, w zależności od wieku, składa się w 45% (wiek podeszły), do ok. 65% (ludzie dorośli), a nawet 78% (dzieci do 2 roku życia) z wody. Woda jest składnikiem wszystkich tkanek i płynów ustrojowych, koniecznym do pełnienia ich funkcji fizjologicznych, a więc życiowych. Woda nie tylko uwadnia organizm człowieka, a więc wszystkie j
Czytaj więcej
2018-12-03

Zmiana dyżurów aptek

Starostwo Powiatowe w Hajnówce uprzejmie informuje, że nastąpi zmiana dyżurów aptek:  09 grudnia 2018 r. , 18 grudnia 2018 r, oraz 27 grudnia 2018 r. dyżur będzie pełnić Apteka „SALIX”  S.C. ul. Doc. Adama  Dowgirda 9 w Hajnówce zamiast Apteki „OAK”  ul. 3 Maja 55A w Hajnówce.
Czytaj więcej
2018-12-03

Jak wystawić elektroniczne zwolnienie lekarskie e-ZLA - PORADNIK ZUS

Elektroniczne zwolnienia lekarskie można wystawiać od 1 stycznia 2016. Nowe zwolnienia nazywane są e-ZLA. Zwolnienia na papierowym formularzu (ZUS ZLA) mogą być wystawiane jeszcze tylko do końca listopada 2018 r. Natomiast od 1 grudnia 2018 r. lekarze będą wystawiać wyłącznie zwolnienia elektroniczne. Jak wystawić e-ZLA według poradnika ZUS?
Czytaj więcej
2018-11-30

Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta

Od 13 listopada ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta – wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.
Czytaj więcej
2018-11-28

Światowy Dzień AIDS – 1 grudnia Europejski Tydzień Testowania na HIV – 23-30 listopada

Symbolem Światowego Dnia AIDS i solidarności z osobami żyjącymi z HIV/AIDS jest czerwona kokardka.
Czytaj więcej
2018-11-26

Eliminacje powiatowe Wojewódzkiej Olimpiady Wiedzy o HIV/AIDS

29 października w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Hajnówce odbyły się eliminacje powiatowe Wojewódzkiej Olimpiady Wiedzy o HIV/AIDS.
Czytaj więcej
Zobacz więcej
najczęściej czytane

Hajnowski Szpital się zmienia dzięki funduszom unijnym

Data dodania 2018-12-19

Zmiana godzin pracy apteki

Data dodania 2018-12-19

Światowy Dzień bez Tytoniu – 31 maja

Data dodania 2018-12-19

Mniej obowiązków dla pacjentów gdy płatnik ma profil na PUE ZUS

Data dodania 2018-12-19

Mammobus w powiecie hajnowskim w czerwcu

Data dodania 2018-12-19