Biznes
Data opublikowania: 2020-02-05
Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego
W ramach urzędu marszałkowskiego działa Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego (PCPL). Jego misją jest wzrost dobrobytu mieszkańców obszarów wiejskich województwa podlaskiego oraz zapewnienie konsumentom dostępu do smacznych, świeżych, możliwie niedrogich i wartościowych pod względem odżywczym produktów rolnych i środków spożywczych, przy jednoczesnym poszanowaniu zasobów środowiska naturalnego.
PCPL jest po to, aby ułatwić producentom zrozumienie przepisów, które związane są z produkcją żywności.
Ma też za zadanie sieciowanie współpracy pomiędzy różnymi instytucjami w celu stworzenia otoczenia administracyjnego przyjaznego produktowi lokalnemu. Zajmuje się również bezpośrednimi działaniami edukacyjnymi i promocyjnymi. PCPL zachęca do współpracy i wymiany doświadczeń, efektami których będzie zwiększenie dostępności do świetnej jakości żywności pochodzącej z województwa podlaskiego.
Zapraszamy na stronę www.pcpl.wrotapodlasia.pl
Korzyści z włączenia tradycyjnych produktów do cateringu:
1) Promocja kuchni regionalnej oraz lokalnych producentów.
2) Wiele z nich jest wytwarzanych metodami rzemieślniczymi, które należy chronić od zapomnienia, bo są dziedzictwem kulturowym regionu.
3) Tradycyjne metody wytwarzania lokalnych produktów idą w parze z żywnością mniej przetworzoną,
a więc przyjaźniejszą i zdrowszą dla organizmu.
4) Urząd Marszałkowski organizuje różnorodne konferencje i spotkania – od prestiżowych kongresów, przez spotkania dyplomatyczne, posiedzenia z przedstawicielami instytucji z Polski i świata.
5) Stymulowanie wewnętrznego popytu na produkty lokalne (rozwijanie krótkiego łańcucha dystrybucji), dzięki czemu lokalny producent ma więcej pieniędzy na inwestycje i zatrudnienie – w tym zwłaszcza
na obszarach wiejskich.
6) Produkty tradycyjne nie są dużo droższe. W ofercie w roku poprzednim (bez produktów tradycyjnych) kwota za danie była niższa zaledwie o 90 gr.
___________________
Zgłoś się do współpracy
Jesteś przetwórcą? Rolnikiem, który prowadzi sprzedaż bezpośrednią lub Rolniczy Handel Detaliczny? A może restauratorem, który dba o jakość, tradycję oraz lokalne pochodzenie surowców? Może dopiero nosisz się z zamiarem uruchomienia działalności? Nasza oferta nieodpłatnego wsparcia jest właśnie dla ciebie! Zgłoś się do współpracy. Wypełnij ankietę on-line!
Podlaskie Centrum Produktu Lokalnego zaprasza do udziału w wojewódzkiej akcji identyfikacji producentów. Warunkiem udziału w akcji jest wypełnienie ankiety on-line.
Naszym celem jest promocja lokalnych produktów i wsparcie podlaskich producentów, rolników, przedsiębiorców oferujących żywność najwyższej jakości, wytworzoną z surowców z naszego regionu. Ich identyfikacja prowadzona jest za pośrednictwem ankiety on-line, którą wypełniają bezpośrednio zainteresowani producenci.
Ankieta znajduje się na stronie producenci.wrotapodlasia.pl
zobacz:http://www.pcpl.wrotapodlasia.pl


Zasiłek dodatkowy dla rodziców do końca roku szkolnego
Do 25 czerwca, czyli do zakończenia roku szkolnego, rodzice dzieci do lat ośmiu i dzieci niepełnosprawnych mogą korzystać z dodatkowego zasiłku opiekuńczego.

Bon turystycznych do wykorzystania już nawet w długi weekend
Polskim Bonem Turystycznym będzie można jeszcze zapłacić do końca marca 2022 roku.

Musisz powiadomić ZUS o Przychodach jeśli dorabiasz do świadczenia przedemerytalnego
Do 31 maja osoby dorabiające do zasiłku lub świadczenia przedemerytalnego muszą przekazać do ZUS informacje o osiągniętych w okresie od 1 marca 2020 r. do 28 lutego 2021 r. przychodach.

Informacja o dniu wolnym od pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Hajnówce
Uprzejmie informuje się, że dzień 04 czerwca 2021 r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy za 01 maja – Święto Pracy, przypadające w sobotę, w dniu wolnym od pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Hajnówce. Dnia 04 czerwca 202

Fundusze promocji na portalu usług eRolnik
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa informuje

Szkolenia online bez ograniczeń w liczbie uczestników
Trudny czas pandemii koronawirusa nie wyeliminował szkoleń skierowanych do klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, jedynie zmiennych ich formę.
