Informacje
Data opublikowania: 2010-02-09
Rozliczenia podatkowe przez Internet
Już od 1 stycznia 2010 r. Ministerstwo Finansów umożliwiło przesyłanie kolejnych, obok PIT-37, formularzy podatkowych drogą elektroniczną bez podpisu kwalifikowanego (PIT-36, 36L, 38 i 39).
Interaktywny formularz, za pomocą którego będzie można wypełnić i wysłać zeznanie roczne, należy pobrać ze strony
Na stronie tej została umieszczona również szczegółowa instrukcja, jak to zrobić.
Poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje na temat składania deklaracji podakowych za 2009 rok drogą elektroniczną:
- Nowa usługa skierowana jest do podatników składających zeznania roczne PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38 i PIT-39, w tym dla osób rozliczających się wspólnie z małżonkiem. W tym przypadku małżonek składającego zeznanie musi upoważnić go do złożenia zaznania w jego imieniu. Pełnomocnictwo przesyła się w formie papierowej na druku UPL-1 do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (urząd, gdzie podatnik ma obowiązek składać dokumenty rejestracyjne). Jeśli pełnomocnictwo jest bezterminowe, nie trzeba wysyłać go ponownie w kolejnych latach. Będzie ono skuteczne, aż do odwołania (druk odwołania OPL-1).
- Ministerstwo Finansów chcąc zapewnić bezpieczeństwo świadczonej usługi, wprowadziło bezpłatny podpis elektroniczny oparty na unikatowych cechach podatnika: nazwisko, imię, data urodzenia, numer NIP i PESEL oraz kwota przychodu określona w zeznaniu rocznym lub rozliczeniu podatnika złożonym za 2008 rok.
- Podatnicy mogą złożyć zeznanie droga elektroniczną do końca kwietnia, ale warto pamiętać, że złożenie zeznania przez Internet w ostatniej chwili wiąże się z ryzykiem niedotrzymania Urzędowego Poświadczenia Odbioru na czas. Może się tak zdarzyć w przypadku wystąpienia błędów, np. po wpisaniu błędnej kwoty przychodu z ubiegłorocznego zeznania lub rozliczenia. W takim wypadku zeznanie nie zostanie złożone w terminie. Dlatego namawiamy do jak najszybszego złożenia zeznania i nie korzystania z drogi elektronicznej komunikacji z urzędem w ostatniej chwili.
- Dowodem i potwierdzeniem terminu złożenia zeznania podatkowego jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO), które każdy użytkownik systemu otrzyma po prawidłowym wypełnieniu i przesłaniu formularza zeznania.
- Korekty zeznania należy składać drogą papierową.
- Pomoc Techniczna systemu e-deklaracje, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00. Telefon (22) 694-49-74; e-mail: info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl info.e-deklaracje@mofnet.gov.pl
Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .
Prosimy o uważne zapoznanie się z instrukcją i życzymy udanego wypełniania e-PITów.
źródło: www.is.bialystok.pl