Informacje
Data opublikowania: 2019-03-06
Nowy wzór prawa jazdy
Dotychczas zmiana adresu wiązała się z koniecznością wymiany dokumentu prawa jazdy. Opłata za wydanie nowego egzemplarza wynosi obecnie 100 zł 50 gr (100 zł za wydanie prawa jazdy i 50 gr opłaty ewidencyjnej).
Projektowana zmiana rozporządzenia Ministra Infrastruktury w tym zakresie przewiduje, iż adres zamieszkania posiadacza nie będzie widniał w dokumencie prawa jazdy.
Dlaczego ministerstwo zdecydowało się na taką zmianę?
W dniu 14 grudnia 2017 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności art. 18 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. w zakresie, w jakim przewiduje pobranie opłaty ewidencyjnej i opłaty za wydanie nowego dokumentu prawa jazdy z powodu konieczności zmiany zawartych w nim danych, wynikającej ze zmiany stanu faktycznego, spowodowanej działaniem organów władzy publicznej. Skutkiem tego orzeczenia jest brak obowiązku uiszczania opłaty, jeżeli zmiana adresu jest wynikiem działań samorządu np. zmiany nazwy ulicy. W takiej sytuacji płatę za wymianę dokumentu ponosi samorząd lub Skarb Państwa. Nadal pozostaje jednak obowiązek wymiany prawa jazdy w przypadku zmiany miejsca zamieszkania. Ministerstwo Infrastruktury uznało, iż z punktu widzenia obsługi administracyjnej wystarczający jest adres wskazany we wniosku o wydanie prawa jazdy. Dokument ten potwierdza uprawnienia do kierowania pojazdami. Z tych powodów nie ma konieczności wpisywania w nim adresu zamieszkania.
Kiedy musimy wymienić prawo jazdy?
Obecnie poza zmianą adresu zamieszkania dokument musimy wymienić, gdy zmieniliśmy imię lub nazwisko, ważność straciła kategoria prawa jazdy lub sam dokument.
Wniosek o wydanie nowego prawa jazdy można złożyć osobiście lub wysłać go pocztą. Możemy pobrać go ze strony: https://obywatel.gov.pl/documents/10181/0/wniosek_prawo+jazdy.pdf/836da4b6-bfe3-4d2a-b732-4120ab79ecca
Wypełnione pismo składamy w starostwie powiatu, w którym zamieszkujemy lub w urzędzie miasta, gdy jest to miasto na prawach powiatu. W przypadku Warszawy wniosek składamy w urzędzie dzielnicy.
Kierowcy dostaną nowe prawo jazdy na 15 lat
Od poniedziałku, 4 marca 2019, wszyscy kierowcy będą dostawać nowe prawo jazdy z terminem ważności do 15 lat.
W chwili wejścia w życia nowego wzoru dokumentu nie jest konieczna jego wymiana. Jednak ostatecznie nikogo ona nie ominie. Dokumenty, które były wydane do tej pory zachowują swoją ważność, jednak w latach 2028-2033 przeprowadzana będzie obowiązkowa wymiana uprawnień.
Emilia Rynkowska
za infor.pl

Postanowienie o wszczęciu postępowania scaleniowego gruntów obiektu "Ekiaszuki i inne"
Postanowienie z dnia 6 grudnia 2018 o wszczęciu postępowania scaleniowego gruntów obiektu "Ekiaszuki i inne" Link do załącznika pdf

NOWA STRONA POWIATU HAJNOWSKIEGO
Ta strona jest archiwalna. Nowa strona samorządu powiatu to: https://samorzad.gov.pl/web/powiat-hajnowski

Zawiadomienie o XX sesji Rady Powiatu Hajnowskiego
Zawiadamiam, iż dnia 24 czerwca 2021r. (czwartek) o godz. 13:00 w sali kolumnowej Hajnowskiego Domu Kultury w Hajnówce odbędzie się XX sesja Rady Powiatu Hajnowskiego z następującym porządkiem obrad: Otwarcie XX sesji Rady Powiatu Hajnowskiego. Przedstawienie porządku obrad sesji. Przyjęcie protokołu z XIX sesji Rady Powiatu.

Powiat rozwija turystykę aktywną
58 372,00 zł na realizację projektu Szlakiem bioróżnorodności Regionu Puszczy Białowieskiej i Doliny Narwi" Nowa atrakcja na turystycznej mapie regionu.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Hajnówce konsultantem powiatowym w projekcie Podlaski Kompas Pracy
Celem projektu jest: merytoryczne wzmocnienie rozwoju poradnictwa edukacyjno-zawodowego przy jednoczesnej współpracy z pracodawcami w 33 szkołach zawodowych województwa podlaskiego przez stworzenie Podlaskiej Sieci Doradztwa Zawodowego

Punkt Powszechny Szczepień wznawia działanie
Od 07 czerwca 2021 r. Punkt Szczepień Powszechnych przy Szkole Podstawowej Nr. 1 w Hajnówce wznowi działalność celem podania drugiej dawki szczepionki.

