Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.
Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:
-
gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
-
jak otrzymać kartę EKUZ
-
o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej
-
jak zgłosić naruszenie praw pacjenta
-
jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.
Jeden numer – wiele możliwości
Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia.
Średni czas oczekiwania na połączenie to zaledwie 11 sek. Średnio jedna rozmowa trwa 4:55 min.
60 konsultantów średnio obsługuje infolinię w ciągu doby.
Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta?
- Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590
- Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
- Wybierając cyfrę 1 połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
- Wybierając cyfrę 2 połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8.00-18.00).
za: nfz.gov.pl