Konkurs czytania „niełatwych wierszyków”: „100 łamańców językowych na 100-lecie Odzyskania Niepodległości”

W związku z obchodami 100-lecia Odzyskania Niepodległości w dniu 16.05.2018r. w Poradni odbył się Konkursu czytania „niełatwych wierszyków” zatytułowany „100 łamańców językowych na 100-lecie Odzyskania Niepodległości”, przeznaczony dla uczniów kl. II-III szkoły podstawowej.

Celem konkursu było:

Do konkursu przystąpiło 8 uczniów/uczennic ze szkół powiatu hajnowskiego (Szkoły Podstawowej Nr 1, Szkoły Podstawowej Nr 2, Szkoły Podstawowej Nr 4, Szkoły Podstawowej w Narewce).

            Każdy uczeń przedstawiał tekst wybrany i przygotowany wcześniej. Losował również, a potem odczytywał tekst rymowanki oraz zdanie spośród przygotowanych w Poradni. Wszystkie teksty zawierały trudności artykulacyjne i dykcyjne, między innymi tzw. trudne do wymowy grupy/pary spółgłoskowe. Ocenie podlegały: właściwe tempo czytania (przestrzeganie znaków interpunkcyjnych i np. przerzutni), wyrazistość artykulacyjna, dostosowanie sposobu czytania wiersza do prezentowanego tekstu, odpowiednie akcentowanie, modulacja głosu, poprawna wymowa trudnych grup/par spółgłoskowych. Wszyscy uczestnicy bardzo dobrze poradzili sobie z czytaniem „łamańców językowych”, dlatego wyłonienie zwycięzców nie było łatwe.

            Po naradach komisja złożona z pań logopedek przyznała następujące miejsca:

I miejsce: Michał Zajkowski (Szkoła Podstawowa Nr 2)

II miejsce: Dominika Fiedorczuk  i Lena Panasiuk (Szkoła Podstawowa Nr 4)

III miejsce: Bartosz Siemieniaka (Szkoła Podstawowa w Narewce) i Maja Wakulińska (Szkoła Podstawowa Nr 1)

Prezentacje pozostałych uczestników oceniono jako wyróżniające.

Wszyscy uczniowie otrzymali dyplomy oraz upominki, których sponsorami było Starostwo Powiatowe w Hajnówce oraz Urząd Miasta Hajnówka, którym składamy serdeczne podziękowania za wsparcie naszego działania.

Za słodki poczęstunek dziękujemy: Piekarni „Emma” sp.j. Borowik B., Kuczko E., Piekarni „Podolszyńscy”, Sklepowi rybnemu s.c. Dziubonos M., Dawidziuk Z.M.