Z doradcą ds. ulg i umorzeń w ZUS teraz porozmawiasz w czasie e-wizyty

E-wizyty w ZUS cieszą się coraz większą popularnością. Codziennie korzysta z nich kilkaset osób w całym kraju. Od poniedziałku podczas wideorozmowy można spotkać się także z doradcą ds. ulg i umorzeń.

"Już bliski 9 tys. klientów skorzystało z e-wizyty, którą miesiąc temu wprowadził  ZUS. Zdalna konsultacja z ekspertami Zakładu cieszy się coraz większą popularnością. Teraz podczas wideorozmowy z pracownikiem ZUS można załatwić już nie tylko sprawy związane z emeryturami, rentami, wypłatą zasiłków, czy prowadzeniem firmy, ale również porozmawiać z doradcą do spraw ulg i umorzeń" - informuje Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.

Od 29 października białostocki ZUS uruchomił e-wizytę. To wideospotkanie z naszym ekspertem, dzięki któremu można załatwić większość spraw  bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Z tej bezpiecznej formy kontaktu skorzystało już prawie 200 klientów z naszego regionu, a ich liczba systematycznie rośnie. Codziennie w każdym bloku tematycznym może być przeprowadzonych 10 konsultacji.

Podczas e-wizyt klienci zadawali pytania dotyczące przede wszystkim emerytur i rent a także zasiłków. Kolejne zagadnienia dotyczą kwestii związanych z prowadzeniem firmy, w tym także pomocy w ramach Tarczy Antykryzysowej. Bardzo wiele pytań dotyczy zasad i terminu wypłaty zasiłków. Klienci często korzystają z pomocy przy wypełniana wniosków o emeryturę czy też rentę. Teraz podczas e-wizyty z ekspertem ZUS będzie można omówić również sprawy z zakresu ulg i umorzeń.

Doradca ds. ulg i umorzeń na podstawie informacji przedstawionych przez klienta wskazuje mu najdogodniejsze formy uregulowania zobowiązań. Może także zaproponować płatnikowi rozłożenie zadłużenia na raty, odroczenie terminu płatności czy zawieszenie postępowania egzekucyjnego.

"Trzeba pamiętać, że w każdej chwili można zrezygnować z  e-wizyty. Wystarczy kliknąć w link „anuluj wizytę” w wiadomości e-mail otrzymanej z ZUS. Dzięki temu z wolnego terminu będzie mógł skorzystać ktoś inny" - przypomina rzeczniczka.

Katarzyna Krupicka regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego