Skorzystaj z programu „Mój prąd”

Chcesz otrzymać dofinansowanie do mikroinstalacji fotowoltaicznej? Skorzystaj z programu priorytetowego „Mój prąd”.

Program priorytetowy „Mój Prąd” stanowi unikatowy instrument, który jest dedykowany wsparciu rozwoju energetyki prosumenckiej, a konkretnie wsparciu segmentu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV). Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltanicznych.

Wniosek możesz złożyć: elektronicznie przez internet, w wersji papierowej w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) lub przesłać go drogą pocztową, ewentualnie kurierem, na adres NFOŚiGW.

Jeśli chcesz złożyć wniosek przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego (eGO) lub
e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.

Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP. Służy ona do komunikacji
z urzędem. W skrzynce znajdziesz na przykład swoje pisma wysłane do urzędów. Sprawdź, jak założyć konto ePUAP.

Na czym polega usługa?

Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Dofinansowanie w formie dotacji obejmuje do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia, ale nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Dofinansowaniu podlegają instalacje niezakończone przed dniem 23.07.2019 r., natomiast projekt musi być zakończony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.

Kto może skorzystać?

Każda osoba fizyczna, kto spełnia 2 poniższe warunki:

Co musisz przygotować?

Do wniosku na starym formularzu, stosowanym do dnia 31 stycznia 2020 r.: 

  • login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy lub podpis kwalifikowany, ewentualnie e-dowód,
  • kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
  • dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
  • zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano. Zaświadczenie OSD powinno być opracowane wg wzoru lub równoważne z nim, czyli powinno zawierać minimum informacji, ujętych we wzorze, 
  • oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych dla wnioskodawców Programu priorytetowego "Mój Prąd" (RODO),
  • oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).

Materiały

Wzór zaświadczenia OSD
Wzór​_zaświadczenia​_OSD.pdf 0.32MB
Wzór oświadczenia samodzielny montaż
Wzór​_oświadczenia​_samodzielny​_montaż.pdf 0.52MB
Wniosek o dofinansowanie II nabór
Wniosek​_o​_dofinansowanie​_II​_nabor.pdf 1.40MB
 
Co musisz zrobić:
  1. Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
  2. Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
  3. Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że masz w swoim wniosku poprawny e-mail. Otrzymasz na niego potwierdzenie podjętej decyzji.
  4. Dołącz wymagane załączniki.
  5. Po wypełnieniu formularza system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl.
  6. Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie. Możesz to zrobić na 3 sposoby:
    • podpisem zaufanym,
    • e-dowodem,
    • certyfikatem kwalifikowanym.
  7. Wyślij dokumenty: wniosek z załacznikami.
  8. Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP i na e-mail podany we wniosku.

Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować ani podmieniać w nim załączników.
Jeśli w twoim wniosku urzędnik stwierdzi braki lub błędy, dostaniesz wiadomość na e-mail wskazany we wniosku

Usługa jest bezpłatna.

Informacje dodatkowe:

Informacji o programie „Mój Prąd” udzielają Doradcy Energetyczni Projektu „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE”: na stronie Projektu Doradztwa Energetycznego wybierz województwo, w którym mieszkasz, aby wyświetlić informację dla twojego regionu.

Szczegółowe informacje o programie Mój Prąd 

Funkcjonują również dedykowane skrzynki poczty elektronicznej:

  • wnioskimojprad@nfosigw.gov.pl  - informacja o złożonych wnioskach i uzupełnienia dokumen,
  • mojprad@nfosigw.gov.pl  - informacja na temat programu (jak złożyć wniosek).

Materiały

REGULAMIN DRUGIEGO NABORU
Regulamin​_pp​_Moj​_Prąd​_II​_nabór.pdf 0.52MB
Program priorytetowy Mój Prąd
Program​_priorytetowy​_Mój​_Prąd.pdf 0.50MB
za: www.gov.pl