Chcesz otrzymać dofinansowanie do mikroinstalacji fotowoltaicznej? Skorzystaj z programu priorytetowego „Mój prąd”.
Program priorytetowy „Mój Prąd” stanowi unikatowy instrument, który jest dedykowany wsparciu rozwoju energetyki prosumenckiej, a konkretnie wsparciu segmentu mikroinstalacji fotowoltaicznych (PV). Celem programu jest zwiększenie produkcji energii elektrycznej z mikroinstalacji fotowoltanicznych.
Wniosek możesz złożyć: elektronicznie przez internet, w wersji papierowej w siedzibie Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) lub przesłać go drogą pocztową, ewentualnie kurierem, na adres NFOŚiGW.
Jeśli chcesz złożyć wniosek przez internet – potrzebujesz profilu zaufanego (eGO) lub
e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany lub jak korzystać z e-dowodu.
Jeśli chcesz zalogować się e-dowodem – potrzebujesz skrzynki ePUAP. Służy ona do komunikacji
z urzędem. W skrzynce znajdziesz na przykład swoje pisma wysłane do urzędów. Sprawdź, jak założyć konto ePUAP.
Na czym polega usługa?
Dofinansowaniu podlegają instalacje PV o mocy 2-10 kW. Dofinansowanie w formie dotacji obejmuje do 50% kosztów kwalifikowanych mikroinstalacji wchodzącej w skład przedsięwzięcia, ale nie więcej niż 5 tys. zł na jedno przedsięwzięcie.
Dofinansowaniu podlegają instalacje niezakończone przed dniem 23.07.2019 r., natomiast projekt musi być zakończony przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Kto może skorzystać?
Każda osoba fizyczna, kto spełnia 2 poniższe warunki:
- wytwarza na własne potrzeby energię elektryczną,
- zawarł umowę kompleksową, która reguluje kwestie związane z wprowadzeniem do sieci energii elektrycznej wytworzonej w mikroinstalacji.
Co musisz przygotować?
Do wniosku na starym formularzu, stosowanym do dnia 31 stycznia 2020 r.:
- login z hasłem do profilu zaufanego i telefon komórkowy lub podpis kwalifikowany, ewentualnie e-dowód,
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej. Kopia faktury powinna być opatrzona adnotacją Zgłoszono do Programu priorytetowego Mój Prąd”,
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
- zaświadczenie Operatora Sieci Dystrybucyjnej (OSD) potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano. Zaświadczenie OSD powinno być opracowane wg wzoru lub równoważne z nim, czyli powinno zawierać minimum informacji, ujętych we wzorze,
- oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych dla wnioskodawców Programu priorytetowego "Mój Prąd" (RODO),
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji).
Materiały
Wzór zaświadczenia OSDWzór_zaświadczenia_OSD.pdf 0.32MB Wzór oświadczenia samodzielny montaż
Wzór_oświadczenia_samodzielny_montaż.pdf 0.52MB Wniosek o dofinansowanie II nabór
Wniosek_o_dofinansowanie_II_nabor.pdf 1.40MB
- Kliknij przycisk Złóż wniosek o dofinansowanie.
- Przeniesiesz się na stronę login.gov.pl. Wybierz sposób logowania.
- Wypełniej wniosek, uzupełnij dane kontaktowe. Upewnij się, że masz w swoim wniosku poprawny e-mail. Otrzymasz na niego potwierdzenie podjętej decyzji.
- Dołącz wymagane załączniki.
- Po wypełnieniu formularza system przekieruje cię do usługi e-podpis na stronie pz.gov.pl.
- Sprawdź i podpisz wniosek elektronicznie. Możesz to zrobić na 3 sposoby:
- podpisem zaufanym,
- e-dowodem,
- certyfikatem kwalifikowanym.
- Wyślij dokumenty: wniosek z załacznikami.
- Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę ePUAP i na e-mail podany we wniosku.
Po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować ani podmieniać w nim załączników.
Jeśli w twoim wniosku urzędnik stwierdzi braki lub błędy, dostaniesz wiadomość na e-mail wskazany we wniosku
Usługa jest bezpłatna.
Informacje dodatkowe:
Informacji o programie „Mój Prąd” udzielają Doradcy Energetyczni Projektu „Ogólnopolski system wsparcia doradczego dla sektora publicznego, mieszkaniowego oraz przedsiębiorstw w zakresie efektywności energetycznej oraz OZE”: na stronie Projektu Doradztwa Energetycznego wybierz województwo, w którym mieszkasz, aby wyświetlić informację dla twojego regionu.
Szczegółowe informacje o programie Mój Prąd
Funkcjonują również dedykowane skrzynki poczty elektronicznej:
- wnioskimojprad@nfosigw.gov.pl - informacja o złożonych wnioskach i uzupełnienia dokumen,
- mojprad@nfosigw.gov.pl - informacja na temat programu (jak złożyć wniosek).
Materiały
REGULAMIN DRUGIEGO NABORURegulamin_pp_Moj_Prąd_II_nabór.pdf 0.52MB Program priorytetowy Mój Prąd
Program_priorytetowy_Mój_Prąd.pdf 0.50MB