Rozwój promocji turystyki

Za sprawą uczestnictwa w LOT Region Puszczy Białowieskiej – stowarzyszeniu promującym rozwój turystyki w naszym regionie, samorząd powiatu hajnowskiego jest częścią wielu inicjatyw. Stowarzyszenie to także platforma współpracy samorządu z branżą turystyczną – stanowiącą jedną z głównych gałęzi rozwoju ekonomicznego powiatu.

LOT Region Puszczy Białowieskiej zamknął rok na projektowym plusie.  W roku 2020 stowarzyszenie zrealizowało zadania publiczne m.in. projekt „Marka Puszcza Białowieska – wzmocnienie potencjału regionu”, który współfinansowany był ze środków Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Województwa Podlaskiego. W efekcie opracowano ciekawe oferty turystyczne, uwzględniające profil i potrzeby turysty (seniorzy, rodziny z dziećmi, turystyka w rytmie slow, turystyka aktywna),  ponadto zadbano o skuteczną promocję.

Szczegóły? W ramach projektu:

  1. Folder "Puszcza Białowieska - oferta dla seniorów".pdf (nowe okno) w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej, w wersji papierowej i elektronicznej;
  2. Folder "Puszcza Białowieska - przewodnik dla najmłodszych".pdf (nowe okno) w dwóch wersjach językowych: polskiej   i angielskiej, w wersji papierowej i elektronicznej.

W 2020 r. stowarzyszenie opracowało i wydało także publikację przewodnika "Puszcza Białowieska na weekend - mini przewodnik po regionie", współfinansowanego ze środków Województwa Podlaskiego.

Publikacje w wersji online dostępne są na platformie turystycznej stornie bialowieza.travel/ (nowe okno), promującej turystykę w regionie (i stworzonej także przez stowarzyszenie LOT Region Puszczy Białowieskiej :)). Wersje papierowe są dostępne w  nieodpłatnie w biurze LOT "Region Puszczy Białowieskiej" (Hajnówka, ul. 3 Maja 45) oraz w Centrum Turystyki i Promocji "Kraina Żubra" (Budy Leśne 1). Zachęcamy do odbioru materiałów w wersji papierowej.

Na tym nie koniec – stowarzyszenie rozwija promocję w social media a także aktywnie działa w blogosferze. LOT Region Puszczy Białowieskiej może pochwalić się współpracą z wieloma blogerami, także tych z zagranicy. Weźmy pod lupę ostatni przykład –  dzięki współpracy z autorką bloga Anną Trawka - blog www.nebule.pl (nowe okno), w 2020 r. przeprowadzono kampanię promocyjna w mediach elektronicznych (artykuł na blogu, relacje na Instagramie). W efekcie na blogu www.nebule.pl (nowe okno)  pojawił się obszerny post wraz z przewodnikiem po Puszczy Białowieskiej i zachęta do pobrania przewodnika dla dzieci: link do artykułu na blogu – nowe okno.  Informacja grzeje internety :) -  zasięgi relacji na blogu to ok. 10 000 wyświetleń. Relacja na Instagramie @nebule_pl to kolejne 1900 polubień i 25 000 zasięgu. Post na Facebook - 20 000 zasięgu, 30 komentarzy i 16 udostępnień.

To wszystko już było – ale plany na 2021 zapowiadają się równie pracowicie!  "W tym roku realizować będziemy projekt „Puszcza Białowieska – bezpieczna i dostępna destynacja turystyczna” z dotacji Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Reagujemy na zmieniającą się rzeczywistość  i nowe trendy w turystyce"mówi Prezes LOT Region Puszczy Białowieskiej Marta Grzelak.  W ramach projektu zaplanowano:

  1. stworzenie i wdrożenie interaktywnej platformy lokalizacyjnej z propozycjami bezpiecznych form spędzania czasu, korzystania z atrakcji, promocji partnerów;
  2. organizacja dwóch szkoleń dla branży turystycznej:
  1. publikacja z ofertami turystycznymi dla turystów z niepełnosprawnościami;
  2. materiały promocyjne - ulotki, wlepki, papierowa podkładki na stół;
  3. organizacja study tour.

Pozostałe wnioski złożone w ramach ogłoszonych konkursów ofert są jeszcze trakcie oceny.

W poszukiwaniu turystycznych nowinek z naszego regionu skorzystajcie ze strony bialoweza.travel (nowe okno). Zaglądajcie również na Facebook stowarzyszenia – tam ciągle się coś dzieje! Link do konta użytkownika LOT Region Puszczy Białowieskiej (nowe okno).

Katarzyna Miszczuk

grafika poglądowa: Logo LOT Region Puszczy Białowieskiej: zielona grafika żubra z napisem Puszcza Białowieska