Wspomnienia z wakacji w Północnej Fryzji w Niemczech

Dzięki wieloletniej współpracy Starostwa Powiatowego w Hajnówce ze Stowarzyszeniem „Przyjaciół Hajnówki” w Hattstedt w dniach 1-7 sierpnia 2016 r. wychowankowie Domu Dziecka w Białowieży  wyjechali na wypoczynek  do Rantrum we Fryzji Północnej w Niemczech.

Odległość jaką musieliśmy pokonać to około 1300 kilometrów, ale udało się i choć trochę zmęczeni  wielogodzinną podróżą dotarliśmy w poniedziałek późnym popołudniem. Na miejscu czekali na nas z powitalną kolacją nasi Gospodarze, Burmistrz Miasta Rantrum Horst Feddersen, przewodnicząca Stowarzyszenia "Przyjaciele Hajnówki" Christel Schmidt oraz wiele osób działających w Stowarzyszeniu. Zostaliśmy zakwaterowani w Jungenzenter – obiekcie sportowym z basenem. Następny dzień powitał nas piękną pogodą. Kilka godzin spędziliśmy na basenie. Po południu zwiedzaliśmy pobliskie Friedrichstadt. Uroki miasteczka podziwialiśmy płynąc statkiem kanałami Friedrichstadt oraz spacerując jego pięknymi uliczkami. Kolejny dzień, środę, spędziliśmy w ogromnym parku rozrywki Hansa Park. Przełamując strach jeździliśmy kolejkami górskimi i na karuzelach, korzystaliśmy z wielu atrakcji. Mimo nie najlepszej pogody i przelotnego deszczu wszyscy świetnie się bawili. Do Rantrum wróciliśmy bardzo zadowoleni. Po kolacji nasze dziewczyny z Zespołu „Małolaty” prezentowały się w tańcach oraz uczyły tańca „belgijka” dzieci i młodzież niemiecką. W czwartek zwiedzaliśmy St. Peter Ording, spacerowaliśmy brzegiem Morza Północnego i zbieraliśmy muszle, a najodważniejsi nawet się wykąpali. Wieczorem rozegraliśmy z drużyną niemiecką bardzo emocjonujący mecz piłki nożnej. W piątek czekała nas przygoda życia. W czasie odpływu przeszliśmy 3,5 km po dnie Morza Północnego i dotarliśmy na wyspę Nordstrand, gdzie odpoczywaliśmy po „błotnym spacerku” i czekaliśmy na przypływ podziwiając otaczający wysepkę krajobraz. Powrót kolejką po morzu dostarczył nam również wielu wrażeń. W sobotę uczestniczyliśmy w Dniach Portu w Husum i zwiedzaliśmy miasto. Wieczorem spotkaliśmy się na pożegnalnej kolacji.  W niedzielę po śniadaniu pożegnaliśmy się z naszymi Gospodarzami i ruszyliśmy w drogę powrotną.

To były wspaniałe wakacje! Spotkaliśmy wiele życzliwych osób, zwiedziliśmy wiele pięknych miejsc i przeżyliśmy nowe przygody. Każdy dzień dostarczył nam niezapomnianych wrażeń.

Stowarzyszeniu „Przyjaciół Hajnówki” w Hattstedt  serdecznie dziękujemy za zaproszenie i gościnność, której nigdy nie zapomnimy. Szczególne podziękowania kierujemy do Horsta Feddersen, Christel i Hansa – Heinricha Schmidt, Manfreda i Annemarie Gregersen, Margaret i Ingo Feddersen, Ralfa Hrbmann, Karen Hansen, Karen Rieckenberg, Annemarie Schröder, Christine Jasiak i jej mamie, Udo Maart, Hans – Jürgen Hagge, Paule Bottcher to dzięki tym ludziom poznaliśmy piękne miejsca, tradycje regionu i ludzką życzliwość.

Serdeczne podziękowania kierujemy również do Starosty Powiatu Hajnowskiego Pana Mirosława Romaniuka i Wicestarosty Pani Jadwigi Dąbrowskiej oraz Pracowników Wydziału Promocji i Rozwoju,  Pani Naczelnik Walentyny Gorbacz i Pani Lucyny Lewczuk za tłumaczenie języka niemieckiego i pomoc w nawiązaniu współpracy ze Stowarzyszeniem.

Dziękujemy Firmie Blach Pruszyński z Warszawy i Fundacji „Oni to My” z Hajnówki za wsparcie finansowe naszego wyjazdu, a Pani Ewie Rutkowskiej za tłumaczenie języka niemieckiego.

Wychowankowie i opiekunowie z Domu Dziecka w Białowieży.

Zdjęcie grupowe przed budynkiemZdjęcie grupowe w plenerzeBłotny spacerZdjęcie na sali sportowejWręczenie podziękowańPo wręczeniu podziękowań