ŚWIADCZENIE "DOBRY START" w pieczy zastępczej

     Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce informuje, iż w terminie od 1 sierpnia 2018 roku do 30 listopada 2018 roku prowadzić będzie nabór wniosków w ramach rządowego programu "Dobry Start". Świadczenie "Dobry start" przysługuje raz w roku (jednorazowo) w wysokości 300,00 zł, w związku z rozpoczęciem przez dziecko roku szkolnego do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. 

     Świadczenie przyznawane jest na wniosek. Wniosek może złożyć: rodzina zastępcza, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka, dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz osoba ucząca się – usamodzielniana w rozumieniu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, zamieszkałe na terenie Hajnowskiego.

      Wnioski złożone po upływie terminu 30 listopada pozostawia się bez rozpatrzenia. Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji. Będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń.

     Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole.

      Szczegółowe informacje będzie można uzyskać w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Hajnówce, ul. M.J. Piłsudskiego 10A, 17-200 Hajnówka lub pod nr telefonu 85-682-36-42 oraz na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej pod linkiem:
https://www.mpips.gov.pl/aktualności-wszystkie/dobry-start/