Region Puszczy Białowieskiej to miejsce o dużym potencjale turystycznym. Z myślą o jego rozwinięciu Lokalna Organizacja Turystyczna „Region Puszczy Białowieskiej” przystąpiła do pracy nad budową Strategii Marki Regionu Puszczy Białowieskiej w ramach projektu dofinansowanego z Programu Leader - PROW na lata 2007-2013. W tym celu w dniach 16-17.02.2015 r. w czterech miejscowościach regionu odbyły się spotkania informacyjno – warsztatowe z wykonawcą strategii – Kancelarią Doradczą Synergia z Lublina. Uczestniczyli w nich przedstawiciele: samorządów, organizacji pozarządowych, PROT, branży turystycznej działającej w regionie oraz punktów informacji turystycznej.
W trakcie spotkań uczestnicy podzieleni w grupach warsztatowych wypracowali w ośmiu krokach charakterystykę marki poprzez m.in.: analizę stanu turystyki w regionie Puszczy Białowieskiej, wskazanie słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń dla jej rozwoju, opracowanie profilu turysty. Wyniki prac warsztatowych i projekt strategii zostaną przedstawione podczas spotkań konsultacyjnych, które odbędą się:
• Białowieża - 2 marca, godz. 11.00 – Budynek Dyrekcji BPN, sala Klubowa (skrzydło Pokoi Gościnnych, I piętro), Park Pałacowy 11
• Narewka - 2 marca, godz.16.00 – Bojarski Gościniec, ul. Ogrodowa 28
• Hajnówka - 3 marca, godz. 11.00 – Zajazd Wrota Lasu, ul. Piłsudskiego 14
• Kleszczele – 3 marca, godz.16 – Centrum Kultury i Turystyki „Hładyszka’, ul. 1 Maja 19
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do udziału w spotkaniach.
Lokalna Organizacja Turystyczna „Region Puszczy Białowieskiej” aktywnie wspiera rozwój turystyki w regionie. Podejmowane inicjatywy – od tych codziennych takich jak prowadzenie Centrum Turystyki Regionu Puszczy Białowieskiej, szeroka promocja regionu w internecie, aktywny udział w życiu powiatu poprzez współpracę z samorządami, innymi instytucjami zaangażowanymi w rozwój regionu oraz organizację cyklicznych rajdów nordic walking, po te większe, związane z aktywnym pozyskiwaniu funduszy unijnych i promocją podczas eventów promocyjnych w centrach handlowych w Warszawie (dwukrotnie: w Blue City i Promenadzie) i targów turystycznych w Warszawie Poznaniu, Lublinie. W 2014 r. korzystając z funduszy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego odnowiony został niebieski szlak rowerowy Hajnówka –Topiło – Hajnówka. Obecnie, poza Strategią Marki, LOT „Region Puszczy Białowieskiej” przygotowuje się do wdrożenia programu lojalnościowego w naszym regionie, również w ramach projektu dofinansowanego z Programu Leader - PROW na lata 2007-2013.
Więcej o działalności LOT na www.lot.bialowieza.pl
Katarzyna Nikołajuk
konsultacja merytoryczna: Walentyna Gorbacz