Wydarzenia targowe związane z turystyką nadal cieszą się zainteresowaniem zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Jednym z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń dla branży turystycznej są Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw. W dniach 22-24.11.2018 to wielkie podróżnicze święto zgromadziło tłumy zainteresowanych w doskonałej lokalizacji czyli w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Targi miały charakter narodowo – regionalny, a krajem partnerskim były Włochy. Podczas tegorocznej edycji TT Warsaw Pałac Kultury i Nauki gościł blisko 500 wystawców z ponad 50 krajów.
Lokalna Organizacja Turystyczna "Region Puszczy Białowieskiej" i Starostwo Powiatowe w Hajnówce byli gospodarzami stoiska REGIONU PUSZCZY BIAŁOWIESKIEJ.
Wśród zwiedzających, oprócz profesjonalistów z branży, byli również potencjalni turyści zainteresowani pobytami w regionie Puszczy Białowieskiej. Były to osoby, które mają w planach krótkie wyjazdy lub wakacje. Nasi zwiedzający szukali zarówno ofert zorganizowanych wycieczek, jak i inspiracji do samodzielnych wypraw na nadchodzące święta, ferie czy urlop letni. Miłym akcentem dla nas wystawców była obecność osób znających nasz region i tutejsze atrakcje. Otrzymywaliśmy zapytania dotyczące chęci poznania nowości z naszego regionu. A jest ich wiele:
- produkty turystyczne #zwolnij naturalnie: w rytmie przyrody, w rytmie kultury, w rytmie serca
- wioski tematyczne
- zajęcia edukacyjne
- obiekty noclegowe i gastronomiczne
- turystyka transgraniczna
- oferta przewodnictwa
- nowo otwarty pawilon edukacyjny przy Rezerwacie Pokazowym Żubrów Białowieskiego Parku Narodowego
- Podlaski Szlak Sakralny (trasa Hajnówka-Drohiczyn)
- produkty lokalne, m.in. sery z Puszczy Białowieskiej
Podczas wydarzenia zaprezentowano wydawnictwa Lokalnej Organizacji Turystycznej „Region Puszczy Białowieskiej”: „Turystyka aktywna w regionie Puszczy Białowieskiej”, „Folder wizerunkowy marki Puszcza Białowieska”, „Katalog ofert”, „Oferta rekomendowana przez Lokalną Organizację Turystyczną Region Puszczy Białowieskiej”. Wśród odwiedzających promowano również utworzony w bieżącym roku portal turystyczny www.bialowieza.travel
Dla nas – organizatorów, największym sukcesem i satysfakcją jest pochwała uczestników oraz wysoka frekwencja! To świetna okazja by wypromować Markę Puszczy Białowieskiej, wymienić się wiedzą na temat infrastruktury turystycznej regionu i bezpośrednio zaprezentować produkty turystyczne. Poprzez udział w targach, spotkaniach na stoiskach nawiązaliśmy nowe kontakty i umocniliśmy pozycję naszego regionu.
Udział w targach turystycznych zrealizowano w ramach zadania publicznego pt. „Rozwój i promocja Marki Puszcza Białowieska” współfinansowanego ze środków Ministerstwa Spotu i Turystyki.
Wydział Promocji i Rozwoju
Starostwa Powiatowego