W dniach 10-14 marca 2010 r. odbyły się w Berlinie największe targi turystyczne Europy. Województwo Podlaskie prezentowało się w hali 15.1, na narodowym stoisku Polski. Stoiska polskich regionów oraz biur podróży wyróżniały się jak co roku biało-czerwoną kolorystyką i wzbudzały pochwały naszych zachodnich sąsiadów.
Promocją Województwa Podlaskiego na 40-metrowym stoisku, z nowym logo, zajmowali się przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Urzędu Miasta Augustów, Urzędu Miasta Białystok, Starostwa Powiatowego w Hajnówce oraz nieliczni przedstawiciele branży turystycznej.
Bogata oferta turystyczna, ciekawe materiały informacyjne, interesujące fotografie zachęcały do zatrzymania się przy stoisku PODLASKIE.
Stoisko Województwa Podlaskiego odwiedzili: Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki - Katarzyna Sobierajska wraz z posłami RP, Z-ca Dyrektora Departamentu Turystyki - Elzbieta Wyrwicz, Prezes POT – Rafał Szmytke, Wiceprezes POT- Bartłomiej Walas oraz Dyrektor Polskiego Ośrodka Informacji Turystycznej w Berlinie – Jan Wawrzyniak.
W targach turystycznych ITB 2010, w 26 halach wystawienniczych, swoją ofertę turystyczną zaprezentowało 167 krajów. Targi były okazją do spotkań biznesowych, których efektem jest współpraca między krajami w dziedzinie turystyki a także między indywidualnymi kontrahentami.
Rynek niemiecki, ze względu na liczbę przyjeżdżających do nas turystów jest jednym z najważniejszych rynków. W 2009 r. niemieccy turyści byli największ a grupa odwiedzających (wg danych Białowieskiego parku Narodowego). Wg badań Polskiej Organizacji Turystycznej przyjazdy indywidualnych niemieckich turystów do Polski uplasowały się w 2009 r. w pierwszej dziesiątce (8 miejsce) natomiast przyjazdy autokarowe – na 3 miejscu. Między innymi targi mają na celu promować turystyczne walory Polski a poprzez sprzedane oferty zwiększać liczbę przyjeżdżających do nas niemieckich turystów.
Wydział Promocji,
Rozwoju Regionalnego,
Turystyki i Współpracy z Zagranicą