Co czwarty Polak błędnie myśli, że czad można rozpoznać po zapachu lub dymie. Kampania społeczna „Czad i ogień. Obudź czujność”

 

Każdego roku w pożarach i z powodu zatrucia czadem w Polsce giną kolejne setki osób. Przed rozkręceniem sezonu grzewczego na dobre sprawdźmy kondycję pieców i kominów. Obowiązkowo powinniśmy zamontować czujniki dymu i czadu. Bo niestety, wbrew obiegowej opinii, czadu nie widać i nie czuć. To „cichy zabójca” – tak zresztą tytułuje czad kampania społeczna zainaugurowana przez MSWIA.. Jej celem jest upowszechnianie wiedzy na temat zagrożeń związanych z sezonem grzewczym, spot w formie komiksowej przybliża niebezpieczeństwo wynikające z zatrucia czadem

Kampania społeczna "Czad i ogień. Obudź czujność" jest odpowiedzią na alarmujące statystyki pożarów i zatruć czadem. Tylko w ubiegłym sezonie grzewczym, w całej Polsce, w pożarach życie straciło prawie 300 osób, a 61 zatruło się czadem*.

Katarzyna Miszczuk

*Dane zaczerpnięte ze stron MSWIA